Hyppää sisältöön

Jos et saa varattua aikaa ajanvarauspalvelusta, toimi näin

Migri
Julkaisuajankohta 17.1.2017 10.52
Tiedote

Maahanmuuttovirasto on ottanut vastaan hakemuksia vuoden alusta alkaen. Varaa aika etukäteen verkossa ajanvarauspalvelussamme hakemuksen jättämiseksi ja täytä hakemus valmiiksi, ennen kuin tulet palvelupisteeseen.

Aikaa ei voi varata puhelimitse, vaan ainoastaan sähköisen ajanvarauspalvelumme kautta. Puhelinasiakaspalvelu ei voi auttaa ajan varaamisessa.

Ajanvarauspalvelumme on tällä hetkellä väliaikaisesti ruuhkautunut.

Jos et saa varattua aikaa, toimi näin:

  • Katso ajanvarauspalvelusta vapaita aikoja myöhemmin. Maaliskuun ajat tulevat ajanvarauspalveluun lähipäivinä, ja jatkossa aikoja on tarjolla kahdeksi kuukaudeksi eteenpäin.
  • Jos lupasi ei ole vanhenemassa seuraavan kolmen kuukauden aikana, odota rauhassa uusia aikoja. Ruuhka todennäköisesti helpottaa ja aikoja saa myöhemmin tänä vuonna helpommin. Aikoja on ollut alkuvuonna tavallista vähemmän tarjolla, sillä emme ole vielä voineet avata kaikkia tiskejä kaikissa toimipisteissä.
  • Suurimman osan hakemuksista voi tehdä myös sähköisenä Enter Finlandissa. Saat hakemuksen vireille heti, kun lähetät hakemuksen Enter Finlandissa. Sinulla on sen jälkeen kolme kuukautta aikaa käydä palvelupisteessä tunnistautumassa.
  • Jos pystyt matkustamaan toiselle paikkakunnalle, voit varata ajan myös toisesta palvelupisteestä.

Jos lupasi on menossa vanhaksi, et pysty tekemään sähköistä hakemusta etkä saa aikaa varattua, voit tulla paikan päälle jonottamaan vuoronumerolla. Varaudu kuitenkin siihen, että jonot voivat olla pitkiä etkä välttämättä pääse asioimaan saman päivän aikana. Etenkin Helsingin palvelupisteessä on ollut ruuhkaa.

Neuvontaa ja tietoa verkkosivuiltamme

Sinun ei tarvitse tulla palvelupisteeseen, jos haluat vain kysyä neuvoa.

  • Katso aina ensin verkkosivuiltamme Migri.fi:stä, löydätkö vastauksen kysymykseesi.
  • Voit seurata myös hakemusten käsittelyaikoja Migri.fi:ssä. Jos olet hakenut sähköisesti, voit seurata hakemuksesi käsittelytilannetta Enter Finlandista. Palvelupisteissä tai puhelinpalvelussa ei ole antaa sen enempää tietoa.

Sinun ei tarvitse varata aikaa lisäselvityksen tuomiseksi.

  • Voit lähettää lisäselvityksen meille. Katso ohjeet verkkosivuiltamme.
  • Voit tuoda lisäselvityksen palvelupisteessä olevaan postilaatikkoon.

Asiakastiedote