Hyppää sisältöön

Kysy uudelta chatrobotilta käsittelyajoista ja yhteystiedoista

Julkaisuajankohta 14.5.2018 9.13
Tiedote

Virasto on ottanut pilottikäyttöön Kamu-chatrobotin. Pilottivaiheessa Kamu vastaa usein toistuviin kysymyksiin hakemusten käsittelyajoista ja viraston yhteystiedoista.

Löydät Kamun migri.fin kaikilta sivuilta. Kysyä voit suomeksi ja englanniksi.

Migrin Kamu -chatbot on tekoälyä hyödyntävä virtuaalinen asiakaspalvelija. Chatbotia koulutetaan jatkuvasti, jotta se voi tarjota oikeaa ja ajantasaista tietoa. Chatbotin antamat vastaukset kirjoittavat Maahanmuuttoviraston asiantuntijat, mutta heitä ei tavoita chatbotin kautta.

Kamu kehittyy koko ajan

Alkuvaiheessa chatbot ei osaa vielä vastata kaikkiin kysymyksiin, vaan palveluvalikoima on rajattu. Pilotti kestää muutaman viikon ja Kamua kehitetään palautteen perusteella. Tulossa on myös uusia aiheita sekä ruotsinkielisiä vastauksia.

Muistathan, että chatbotiin ei kannata laittaa omia henkilötietoja tai muuta salassa pidettävää tietoa omaan hakemukseen liittyen.

Voit antaa palautetta chatbotin toiminnasta sulkemalla chatikkunan, jonka jälkeen avautuu palautenäkymä.

Chatbot ei korvaa muuta asiakaspalvelua

Kamu laajentaa ja parantaa Migrin asiakaspalveluvalikoimaa, sillä sitä voit käyttää ympäri vuorokauden. Chatbotin lisäksi asiakkaita palvellaan samoissa kanavissa kuin ennenkin.