Hyppää sisältöön

Maahanmuuttovirastolla on nyt uusi visuaalinen ilme – ”Emme ole enää sama virasto kuin kymmenen tai viisi vuotta sitten”

Julkaisuajankohta 25.2.2019 8.29
Tiedote

Maahanmuuttoviraston visuaalinen ilme on uudistunut. Uusi, moderni tyyli ja logo kertoo tarinaa ajassa kiinni olevasta virastosta. Logossa Maahanmuuttoviraston nimi esiintyy selkeästi kolmella kielellä.

– Jokaisella organisaatiolla tulee aika ajoin vastaan se hetki, jolloin halutaan näyttää myös ulospäin organisaation uudistuminen. Nyt se aika on Maahanmuuttovirastolla. Vanha siipilogo on ollut hyvä ja toimiva yli vuosikymmenen ajan, mutta nyt kun virasto on laajentunut valtavasti tehtäväkentältään ja henkilöstömäärältään, on oikea hetki ottaa uusi ja raikas ilme käyttöön, Maahanmuuttoviraston viestintäjohtaja Klaus Kaartinen kertoo.

Aiempi visuaalinen ilme otettiin käyttöön vuonna 2008, kun Ulkomaalaisvirasto vaihtui Maahanmuuttovirastoksi. Tuolloin virastossa työskenteli parisataa ihmistä ja työtavat, toimintaympäristö ja asiakasmäärät olivat erilaisia kuin nyt. Nykyisin Maahanmuuttovirastossa työskentelee yli 1000 ihmistä. Virastoon on vuosien aikana tullut valtavasti lisää osaamista, ja asiakaspalveluun panostetaan enemmän kuin koskaan.

Maahanmuuttovirasto suunnitteli visuaalisen ilmeen yhdessä mainostoimisto SST Oy:n kanssa.

Ilmeen suunnittelun lähtökohtana oli Maahanmuuttoviraston visio "maahanmuutosta kansalaisuuteen – elinvoimaisen ja turvallisen Suomen rakentaja". Uusi ilme parantaa myös osaltaan verkkomateriaalien saavutettavuutta, kun värit ja muut tarvittavat elementit on suunniteltu uudelleen saavutettavuus edellä. Suunnittelutyössä on kuunneltu alusta loppuun myös työntekijöiden toiveita ja palautetta.

Uudistuneeseen ilmeeseen pääset tutustumaan migri.fi:ssä ja Maahanmuuttoviraston Twitterissä.

Lisätietoa medialle

Viestintäjohtaja Klaus Kaartinen, puh. +358 295 430 431, etunimi.sukunimi@migri.fi

Pressmeddelande