Hyppää sisältöön

Palveluajat laajenevat puhelinpalvelussa ja chatissa 5.11

Julkaisuajankohta 5.11.2018 11.56
Tiedote

Maahanmuuttoviraston asiakaspalvelun palveluajat laajenevat. Voit olla yhteydessä asiakaspalveluun soittamalla tai kysymällä kysymyksiä chatissa, jos et löydä tarvit-semaasi tietoa nettisivuilta.

  • Puhelinpalvelu arkisin klo 9–16
  • Chatbot viikon jokaisena päivänä 24 h vuorokaudessa

Kamu-Chatbot ohjaa tarvittaessa keskustelemaan henkilön kanssa

Kamu-Chatbot on tekoäly-robotti, joka vastaa kysymyksiin nettisivuilla joka päivä ympäri vuorokauden. Kamu antaa vastauksia yleisimpiin kysymyksiin suomeksi ja englanniksi. Lisäksi arkisin klo 9–16 Kamu ohjaa tarvittaessa keskustelun ihmiselle livechattiin, jolloin palveluneuvoja auttaa kysymyksissä, joihin Kamu ei osaa vielä vastata.

Mahdollisuus soittaa myös asiakohtaisiin palvelunumeroihin

Migri.fi-sivuilta löydät vastaukset useimpiin kysymyksiin. Voit esimerkiksi löytää oikean hakemuksen hakemusoppaalla tai laskea hakemuksesi käsittelyajan käsittelyaikalaskurilla. Maahanmuuttoviraston asiakaspalvelunumerosta saat neuvontaa arkisin klo 9-16

  • oleskeluluvista
  • EU-rekisteröinnistä
  • muukalaispasseista
  • kansalaisuusasioista.

Normaalin puhelinpalvelun lisäksi tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin voit soittaa asiakohtaisiin palvelunumeroihin klo 10–11.

Katso nettisivuilta puhelinpalvelun ja chatin ohjeet.