Hoppa till innehåll

Migrationsverkets tidsbokning är överbelastad – om du inte kan boka tid, gör så här

Utgivningsdatum 26.6.2020 13.24
Pressmeddelande

Det är för närvarande kö i tidsbokningstjänsten vid Migrationsverkets serviceställen. På grund av coronavirussituationen kan ärenden inte skötas med könummer på hela sommaren. Vi beklagar köerna.

Vi ökar tiderna till serviceställena efter möjligheterna under sommaren och på hösten. Till servicestället i Helsingfors kommer det fler tider för bland annat EU-registrering.

Om du inte kan boka tid i tidsbokningstjänsten, gör så här:

 Om du har bokat tid till ett serviceställe:

  • Fyll i pappersansökan innan du besöker servicestället om du inte har lämnat din ansökan i Enter Finland. Det finns inte tid att fylla i ansökan vid servicedisken.
  • Om du inte längre behöver en bokad tid, avboka den. På så sätt blir tiden genast ledig för någon som behöver den. För tid som inte används debiterar vi 50 euro.
  • Kom lite före din bokade tid. Ta med dig bilagor som markerats på ansökningsblanketten samt behandlingsavgift (kort eller kontanter).
Customer bulletin