Skip to Content

Enter Finland kan inte användas just nu – anvisningar till kunder

Utgivningsdatum 5.10.2021 15.45
Pressmeddelande

Vi har ett serviceavbrott i e-tjänsten Enter Finland som inte kan användas just nu.

Serviceavbrottet beror på ett fel som upptäckts i tjänsten och som vi åtgärdar som bäst. 

Vi beklagar olägenheten.

Vi meddelar genast när felet har åtgärdats. Följ våra kundmeddelanden.

Om ditt ärende är brådskande, gör så här:

Om du har fått en begäran om komplettering och ännu inte har svarat på begäran,

  • kan du vänta i lugn och ro. Du får två veckor mer tid för att svara på begäran. Tiden räknas från den dag då problemet med inloggning i Enter Finland har åtgärdats. Även om den utsatta tiden för att svara på begäran då gått ut, kan du fortfarande svara på begäran inom två veckor från det att problemet åtgärdats. Du behöver inte meddela oss särskilt om att du inte lyckas logga in i Enter Finland. Inloggningsproblemet kräver alltså för tillfället inte några åtgärder av dig. 

Om du har ett brådskande behov att lämna in en ansökan,

  • kan du vänta i lugn och ro. Om ditt nuvarande tillstånd håller på att gå ut, tas avbrottet i dina tillstånd inte i beaktande eftersom orsaken till att du inte har kunnat lämna in din ansökan har berott på de finska myndigheterna.

Om du har fått ett beslut i Enter Finland,

  • kan du vänta i lugn och ro. Du kan läsa beslutet när problemet har åtgärdats. Du behöver inte meddela oss särskilt om att du inte lyckas logga in i Enter Finland. Inloggningsproblemet kräver alltså för tillfället inte några åtgärder av dig. 

Du behöver inte besöka ett serviceställe särskilt på grund av inloggningsproblemet. Följ i stället anvisningarna ovan. 

Om du snart har en bokad tid vid ett serviceställe men lyckas inte lämna in din ansökan i Enter Finland,

  • ska du fylla i ansökan på förhand med en pappersblankett och berätta om problemet för kundrådgivaren som tar emot din ansökan.