Chattboten Kamu och förfrågningarna om köplats fungerar igen
Utgivningsdatum
5.5.2023
14.25
Typ:Pressmeddelande
Vi har haft tekniska problem med chattroboten Kamu, men problemen är nu åtgärdade och Kamu fungerar som normalt igen. Fråga gärna Kamu om din ansökans plats i behandlingskön.
Vill du veta var du står i kön? Gör så här:
- Klicka på chattroboten Kamu nere till höger på webbplatsen Migri.fi eller Enter Finland.
- Klicka på ”Min köplats”.
- Skriv ditt diarienummer när Kamu begär det.
- Om du inte vet ditt diarienummer kan du ställa följande fråga till Kamu: ”Mistä löydän diaarinumeron?” (Var hittar jag diarienumret?). Kamu berättar då var ditt diarienummer finns i webbansökan eller pappersansökan.
- När du meddelar Kamu ditt diarienummer meddelar Kamu köplatsen för din ansökan.
Kamu betjänar dig på finska och engelska.
Vi beklagar eventuella olägenheter som Kamus tekniska problem har orsakat och tackar för din förståelse.
Läs mer:
Kundmeddelande
See also
Are you applying for Finnish citizenship before the legislative amendments enter into force in December?
Type:Press release
Publication date:8.12.2025 15.12
Amendments to the Citizenship Act in December 2025 – stricter requirements concerning sufficient financial resources, establishment of identity and integrity
Type:Press release
Publication date:24.10.2025 13.48
Service times of the Finnish Immigration Service in Mariehamn in November 2025 – May 2026
Type:Press release
Publication date:23.9.2025 15.30