Skip to Content

Kundservicen vid servicestället i Helsingfors fortsätter tillsvidare utan kundrådgivarna i receptionen

Utgivningsdatum 31.1.2022 16.13
Pressmeddelande

Kundservicen vid Helsingfors serviceställe i Malm fortsätter normalt men utan kundrådgivarna i receptionen från och med den 1 februari 2022 på grund av rekryteringar.

Det kommer att finnas kundrådgivare i receptionen senare på våren när de nya kundrådgivarna har börjat sitt arbete. Vi kommer att informera separat om detta.

Kundrådgivarna i receptionen bemöter kunder direkt när de kommer till servicestället och hjälper dem med till exempel frågor som gäller ansökningar. 

Annars fortsätter kundservicen vid servicestället som vanligt. Boka en tid i vår tidsbokningstjänst för att styrka din identitet. Om ditt ärende är brådskande, kan du besöka servicestället och köa med könummer. Läs anvisningen Gör så här när du besöker servicestället i Malm.  

Mer information

Se om du hittar svar på dina frågor på vår webbplats. 

  • Ställ din fråga till vår chattrobot Kamu! Kamu ger allmän rådgivning på vår webbplats och kan berätta var din ansökan finns i handläggningskön.
  • Besök sidan Frågor och svar
  • Automatiska meddelanden informerar dig om statusen för din ansökan.
  • Vid behov kontakta vår telefontjänst, vardagar kl. 8.30–16.00. Numret är 0295 419 600.