Kundservicen vid servicestället i Helsingfors fortsätter tillsvidare utan kundrådgivarna i receptionen
Kundservicen vid Helsingfors serviceställe i Malm fortsätter normalt men utan kundrådgivarna i receptionen från och med den 1 februari 2022 på grund av rekryteringar.
Det kommer att finnas kundrådgivare i receptionen senare på våren när de nya kundrådgivarna har börjat sitt arbete. Vi kommer att informera separat om detta.
Kundrådgivarna i receptionen bemöter kunder direkt när de kommer till servicestället och hjälper dem med till exempel frågor som gäller ansökningar.
Annars fortsätter kundservicen vid servicestället som vanligt. Boka en tid i vår tidsbokningstjänst för att styrka din identitet. Om ditt ärende är brådskande, kan du besöka servicestället och köa med könummer. Läs anvisningen Gör så här när du besöker servicestället i Malm.
Mer information
Se om du hittar svar på dina frågor på vår webbplats.
- Ställ din fråga till vår chattrobot Kamu! Kamu ger allmän rådgivning på vår webbplats och kan berätta var din ansökan finns i handläggningskön.
- Besök sidan Frågor och svar.
- Automatiska meddelanden informerar dig om statusen för din ansökan.
- Vid behov kontakta vår telefontjänst, vardagar kl. 8.30–16.00. Numret är 0295 419 600.