Hyppää sisältöön

Työnantajan sertifiointihakemus

Tällä sivulla kerrotaan miten voit hakea yrityksellesi työnantajan sertifiointia ja mitä tietoja tarvitset hakemukseen. Työnantajan sertifiointi voidaan myöntää työnantajalle, jolla on kotipaikka ja toimipaikka Suomessa.

Sertifioinnin edellytykset tarkastetaan jokaisen yrityksen kohdalta erikseen. Jos yrityksesi on tytäryhtiö, et voi hyödyntää emoyhtiön taloudellista tilannetta tai sen työntekijöille myönnettyjen oleskelulupien määrää tytäryhtiön sertifiointihakemuksessa. 

  • Hakemuksen odotettavissa oleva käsittelyaika

    1-2 kuukautta

  • Sähköisen hakemuksen hinta

    140 €

  • Paperihakemuksen hinta

    195 €

Jotta voit hakea sertifiointia yrityksellesi, sen pitää täyttää seuraavat edellytykset:

Avaa haitarin otsikot plus-merkistä.

Maahanmuuttovirasto tarkistaa sertifioinnin myöntämisen edellytykset viranomaisrekisteristä. Jos tietoja ei saada rekistereistä, Maahanmuuttovirasto pyytää niitä sinulta. Jos yrityksesi edellinen tilinpäätös on vielä vahvistamatta ja toimittamatta verohallinnolle, sinun kannattaa hakea sertifiointia vasta kun tilinpäätös on vahvistettu, koska se on hakemuksessa pakollinen tieto.

Hae sertifiointia työnantajan Enter Finlandissa:

Jos et voi käyttää työnantajan Enter Finlandia

Voit hakea yrityksellesi työnantajan sertifiointia paperilomakkeella. Maksa sertifiointihakemus Maahanmuuttoviraston tilille: Danske Bank FI59 8129 9710 0117 35. Hakemuksen hinta on 195 euroa.

Kun olet täyttänyt lomakkeen

  • lähetä se postitse Maahanmuuttovirastolle osoitteeseen PL 10, 00086 Maahanmuuttovirasto
  • tai vie se Maahanmuuttoviraston palvelupisteeseen postilaatikkoon, jos sellainen on, tai henkilökunnalle. Katso palvelupisteiden osoitteet.

Toimita täytetyn lomakkeen kanssa kopiot liitteistä. Liitteet näet hakemuslomakkeesta.

Jos haet sertifiointia paperilomakkeella, päätös lähetetään sinulle postitse.

Työnantajan sertifiointihakemus

Täytä hakemus verkossa