Tekniset viat ja käyttökatkot Enter Finland -palvelussa
Tekniset viat
Enter Finland -palvelussa esiintyy toisinaan teknisiä vikoja, jotka vaikuttavat palvelun käyttöön. Päivitämme ajankohtaiset tiedot teknisestä viasta ja toimintaohjeet vikatilanteeseen tälle sivulle.
Jos käytät vahvaa tunnistautumista Enter Finlandissa, et pysty tällä hetkellä vaihtamaan käyttäjätiliin liitettyä sähköpostiosoitetta. Häiriö ei estä käyttäjätilille kirjautumista.
Jos sinulla ei ole pääsyä sähköpostiosoitteeseen, joka on tällä hetkellä liitetty käyttäjätiliisi, et saa sähköpostiviestiä Enter Finlandiin saapuneesta täydennyspyynnöstä, päätöksestä tai muusta hakemuksesi käsittelyyn liittyvästä viestistä. Kirjaudu Enter Finland -tilillesi säännöllisesti ja tarkista, oletko saanut hakemuksesi käsittelyyn liittyviä viestejä.
Selvitämme ja korjaamme teknistä vikaa. Pahoittelemme viasta aiheutuvaa haittaa. Päivitämme tiedon korjaantumisesta tälle sivulle.
Jos liitetiedoston nimi on liian pitkä, se ei saavu perille. Nimeä liitteet lyhyesti. Liitteen nimessä ei tarvitse olla esimerkiksi yrityksen nimeä tai y-tunnusta.
Seuraamme, mitkä lähetetyistä vastauksista eivät ole saapuneet perille. Häiriön takia on mahdollista, että saat selvityspyynnön liitteistä, jotka olet jo lisännyt palveluun. Jos saat selvityspyynnön, käytä lyhyempää tiedostonimeä ja lähetä liite uudelleen.
Seuraamme viikoittain, mitkä täydennyspyynnöt eivät ole avautuneet Enter Finlandissa.
Jos et voi avata sinulle saapunutta täydennyspyyntöä, odota. Lähetämme sinulle uuden täydennyspyynnön Enter Finlandissa. Täydennyspyynnössä on uusi määräpäivä vastaamiselle. Sinun ei tarvitse olla meihin yhteydessä.
Jos olet työnantaja ja käytät työnantajien Enter Finlandia, lähetämme uuden täydennyspyynnön sinulle sähköpostilla.
Jos käytät Enter Finlandia puhelimella, osa etusivun painikkeista ei välttämättä näy. Jos et näe ”Lähetä lisätietoa”- tai ”Uusi hakemus” -painikkeita, käännä puhelin vaakatasoon tai käytä tietokonetta.
Maksutapahtuma ei onnistu, jos
- suljet selaimen maksamisen ollessa kesken tai
- maksu keskeytyy teknisen ongelman takia ennen maksun vahvistamista.
Jos maksu epäonnistuu, saat virheilmoituksen ”Payment has been started by another person”. Jos saat virheilmoituksen, ota yhteyttä käyttötukeen osoitteessa esupport@migri.fi.
Pahoittelemme teknisestä viasta aiheutuvaa haittaa.
Enter Finland -verkkopalvelussa on joskus käyttökatkoja, jolloin et välttämättä voi kirjautua palveluun. Käyttökatkoista tiedotetaan aina Enter Finland -verkkopalvelun etusivulla.
Enter Finlandin käyttökatko kestää tavallisesti 2–4 tuntia. Vain erittäin harvoin käyttökatko voi kestää yli 24 tuntia.
Sinun ei tarvitse ilmoittaa Maahanmuuttovirastolle, jos et pääse kirjautumaan Enter Finlandiin. Kirjautumista koskeva ongelma ei siis edellytä sinulta mitään toimenpiteitä.
Toimi näin, jos Enter Finlandissa on käyttökatko:
1. Odota, että voit kirjautua palveluun uudestaan
Kun käyttökatko on ohi, poistamme katkoa koskevan tiedotteen Enter Finlandin etusivulta.
2. Jos et pääse kirjautumaan Enter Finlandiin vielä seuraavana päivänä, lue ohjeet, miten toimia eri tilanteissa:
1. Olet saanut täydennyspyynnön, johon et ole vielä vastannut
- Odota, että käyttökatko päättyy ja voit taas kirjautua Enter Finlandiin. Vastaa täydennyspyyntöön välittömästi, kun voit taas kirjautua.
- Jos et ehdi vastaamaan täydennyspyyntöön ennen kuin sen määräpäivä umpeutuu, saat pyynnöstä kaksi viikkoa lisäaikaa vastata täydennyspyyntöön.
- Soita Maahanmuuttoviraston neuvontapalveluun ja pyydä lisäaikaa täydennyspyyntöön vastaamiseen. Kerro, ettet ole pystynyt vastaamaan täydennyspyyntöön, koska Enter Finlandissa oli käyttökatko, joka kesti yli päivän.
- Kun saat lisäaikaa, voit vastata täydennyspyyntöön 2 viikon kuluessa, vaikka täydennyspyynnön määräpäivä umpeutuisi. Saatat saada edelleen automaattiviestejä, joissa sinua kehotetaan vastaamaan täydennyspyyntöön alkuperäiseen määräpäivään mennessä. Sinun ei tarvitse välittää kyseisistä viesteistä. Automaattiviestien asetukset eivät muutu, vaikka asiakaspalvelu antaisi sinulle lisäaikaa täydennyspyyntöön vastaamiseen.
2. Sinun pitää kiireellisesti lähettää hakemus
- Odota, että käyttökatko päättyy ja voit taas kirjautua Enter Finlandiin. Lähetä hakemus välittömästi, kun voit taas kirjautua.
3. Olet saanut päätöksen Enter Finland -palveluun
- Odota, että käyttökatko päättyy ja voit taas kirjautua Enter Finlandiin. Pystyt lukemaan päätöksen, kun käyttökatko on ohi.