Hyppää sisältöön

Näin asioit palvelupisteessä

Ennen kuin tulet palvelupisteeseen

Etsi tietoa verkkosivuiltamme

Katso ensin osoitteesta migri.fi, löydätkö vastauksen kysymykseesi. Sivuilla sinua auttaa chatbot, jolta voit kysyä käsittelyajoista ja yhteystiedoista. Voit myös soittaa puhelinpalveluumme.

Lisäselvitysten toimittaminen

Jos olet tehnyt hakemuksesi sähköisen asioinnin kautta, kirjaudu palveluun ja lähetä lisäselvitykset sitä kautta.

Voit jättää lisäselvityksen palvelupisteen postilaatikkoon palvelupisteen aukioloaikoina, jos haluat tuoda asiakirjasi henkilökohtaisesti. Sinun ei tarvitse varata aikaa tai ottaa vuoronumeroa lisäselvityksen jättämistä varten. Katso myös muut tavat toimittaa lisäselvitys.

Saat palvelua suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi

Jos et puhu suomea, ruotsia tai englantia, ota palvelupisteeseen mukaasi henkilö, joka pystyy asioimaan jollakin näistä kielistä. Voit myös käyttää tulkkia. Tilaa tulkki ja maksa hänen palkkionsa itse.

Asiointiohje turvapaikanhakijalle

Turvapaikanhakijalle on koottu ohjeita, jotka löytyvät Turvapaikan hakeminen -sivulta.

Valikko