Yhteystiedot
Neuvontapalvelu
Palvelupisteet
Turvapaikkapuhuttelut ja suulliset kuulemiset
- Ratapihantie 11, 00520 Helsinki
- Pormestarinkatu 1, 53100 Lappeenranta
- Albertinkatu 4, 90100 Oulu
- Nallinkatu 8, 21200 Raisio
Päätoimipaikka
- Opastinsilta 12 A, 00520 Helsinki
Lisäselvitysten toimittaminen
- Jos olet tehnyt hakemuksen Enter Finland -verkkopalvelussa, lähetä lisäselvitykset vain Enter Finlandin kautta.
- Jos olet tehnyt paperihakemuksen, lähetä lisäselvitykset vain kirjeenä tai salattuna sähköpostina Maahanmuuttoviraston Securemail-palvelussa.
Postiosoite
- PL 10, 00086 Maahanmuuttovirasto
Sähköposti
- migri(at)migri.fi
- etunimi.sukunimi(at)migri.fi
Korvaa (at)-merkintä @-merkillä.
Käytä Maahanmuuttoviraston Securemail-palvelua (securemail.migri.fi), kun lähetät sähköpostia. Securemail-palvelu salaa viestisi. Palvelun kautta lähetyt viestit saapuvat luotettavasti perille Maahanmuuttovirastoon.
Älä käytä muita salauspalveluja. Emme pysty avaamaan viestejä, jotka on salattu muilla kuin Maahanmuuttoviraston Securemail-palvelulla. Tässä tapauksessa katsomme, että viestisi ei ole saapunut perille.
Jos et käytä Maahanmuuttoviraston Securemail-palvelua, viestisi voi jäädä roskapostisuodattimeen eikä saavu perille Maahanmuuttovirastoon.
Lain mukaan olet itse vastuussa sähköpostiviestisi saapumisesta perille Maahanmuuttovirastoon.
Näin käytät Maahanmuuttoviraston Securemail-palvelua:
- Siirry osoitteeseen securemail.migri.fi.
- Jos haluat vaihtaa palvelun kieltä, valitse haluamasi kieli sivun oikeassa yläkulmassa olevasta pudotusvalikosta.
- Kirjoita sähköpostiosoitteesi ”Lähettäjä”-kenttään. Paina ”Jatka”.
- Rekisteröidy palvelun käyttäjäksi painamalla ”Rekisteröidy”. Jos olet jo rekisteröitynyt sähköpostiosoitteellasi, tilaa uusi linkki sähköpostiisi.
- Saat sähköpostilla henkilökohtaisen linkin, jonka kautta voit lähettää viestin. Saapunut linkki on voimassa 30 päivää.
- Siirry sähköpostiisi ja avaa henkilökohtainen linkkisi, jonka kautta voit lähettää sähköpostin.
- Kirjoita viestisi ja liitä mahdolliset liitteet. Lisäksi voit valita, että haluat saada lukukuittauksen, kun luemme viestisi.
- Jos viestisi liittyy hakemukseen, kerro viestissä hakijan nimi ja mahdollinen asiakas- tai diaarinumero. Jos kysyt yleisiä toimintaohjeita, sinun ei tarvitse kertoa asiakastietoja viestissä.
- Paina ”Lähetä”. Saat ilmoituksen ”Viestin lähetys onnistui”, kun viestisi on onnistuneesti lähetetty.
- Jos valitsit viestiä lähettäessäsi, että haluat lukukuittauksen, saat automaattisen lukukuittauksen sähköpostiisi, kun olemme avanneet ja lukeneet viestisi.
Huomioi, että sähköpostiviestien lukemisessa ja niihin vastaamisessa voi olla viivettä. Lähetä viestisi vain kerran – näin nopeutat viestien käsittelyä. Käsittelemme viestit saapumisjärjestyksessä.
Vastaamme yleensä vain asiakkaalle, jonka asiaa sähköposti koskee. Voimme vastata myös asiakkaan lakimiehelle, asianajajalle, oikeudelliselle avustajalle tai muulle valtuuden saaneelle henkilölle, jos olemme voineet varmistaa hänen tiedonsaantioikeutensa ja roolinsa jollakin seuraavista tavoista:
- sähköpostiosoitteesta, joka osoittaa, että henkilö on viestin lähettäjän lakimies, asianajaja tai oikeudellinen avustaja,
- sähköpostiosoitteesta, joka päättyy oikeus.fi tai
- ulkomaalaisrekisterin tietoihin merkitystä asiakkaan antamasta suostumuksesta tai valtuutuksesta.
Poistamme muut viestiketjussa mukana olleet henkilöt viestin vastaanottajista ennen kuin lähetämme vastauksen. Asiakas voi tarvittaessa välittää vastauksen muille vastaanottajille.
Puhelinvaihde
- 0295 430 431
Vaihde yhdistää viranomaisten ja median puheluja.
Huomaa, että vaihde ei yhdistä asiakaspuheluja. Katso neuvontapalvelun palvelunumerot.
Faksi
- 0295 411 720
Media
Verkkolaskutusosoite
- OVT 003710199535
- Peppol-osoite 0216:003710199535
- Posti Messaging Oy:n välittäjätunnus FI28768767
- Maahanmuuttoviraston Y-tunnus 1019953-5
- ALV-tunnus FI10199535
Otamme vastaan vain Eurooppa-normin mukaisia laskuja 1.4.2021 alkaen. Jos yritys ei voi lähettää Eurooppa-normin mukaista laskua vaaditussa aikataulussa, pitää yrityksen sopia siirtymäajasta viraston kanssa erikseen jo tilauksen tai sopimuksen laatimisen yhteydessä. Kaikkien laskujen pitää kuitenkin aina täyttää arvonlisäverolaissa määritellyt pakolliset laskun tietosisältövaatimukset.
Lisätietoja laskun vaatimuksista löydät Valtiokonttorin sivulta (valtiokonttori.fi).