Hoppa till innehåll

Migrationsverkets kontaktuppgifter

Kundtjänst

Migrationsverket betjänar sina kunder

Serviceställen

Vid våra serviceställen kan du lämna in din ansökan, styrka din identitet och lämna in tilläggsutredningar till din ansökan medan den behandlas.

Då du kommer till servicestället för att styrka din identitet eller lämna in din ansökan, lönar det sig att boka en tid på förhand i vår tidsbokningstjänst. Genom att boka en tid på förhand kan du uträtta ditt ärende vid servicestället vid en tidpunkt som passar dig utan att behöva köa. Om du besöker servicestället utan att ha bokat en tid på förhand, är det mycket troligt att du blir tvungen att köa under en lång tid och kanske ändå inte kan uträtta ditt ärende under samma dag.

Du kan skicka tilläggsutredningen till oss. Närmare anvisningar finns på vår webbplats.

Om du lämnar in tilläggsutredningen direkt till servicestället ska du inte boka en tid eller ta ett könummer. Lämna tilläggsutredningen i postlådan vid servicestället under serviceställets öppettider.

Allmänna kontaktuppgifter

Postadress: Fr.o.m 14.5.2018 PB 10, 00086 Migrationsverket
Huvudort: Fr.o.m 14.5.2018 Opastinsilta 12 A, Helsingfors
Asylsamtal och muntliga höranden: Ratapihantie 11, Helsingfors

Mera information: Från den 19 april hålls Helsingfors asylsamtal och muntliga höranden i Böle

Adress för fakturering:
OVT 003710199535
OpusCapita Group Ab:s förmedlarkod 003710948874
Migrationsverkets FO-nummer 1019953-5
Momsnummer FI10199535

E-post: migri@migri.fi (officiell e-post till registratorstjänsten)
förnamn.efternamn@migri.fi
Obs! Migrationsverket svarar inte på e-postförfrågningar för att kunna koncentrera sig på att fatta snabba beslut om ansökningarna. Du kan skicka ytterligare uppgifter om ett anhängigt ärende per e-post, med du gör det på egen risk, eftersom förbindelsen är oskyddad.

Du kan skicka krypterade e-postmeddelanden till Migrationsverket genom att använda adressen https://securemail.migri.fi. Skriv in din e-postadress i systemet och klicka på "jatka" för att fortsätta. Registrera dig och följ de anvisningar du får per e-post. Anvisningarna är endast tillgängliga på finska. Den länk du får är aktiv i 30 dagar.

Tfn 0295 430 431 (växel) Obs! Växeln kopplar inte kundsamtal. Se våra servicenumren.
Fax 0295 411 720

Vi spelar in våra samtal.

Meny