Meny

Migrationsverkets kontaktuppgifter

Kundtjänst

Migrationsverket betjänar sina kunder

Serviceställen

Vid våra serviceställen kan du lämna in din ansökan, styrka din identitet och lämna in tilläggsutredningar till din ansökan medan den behandlas.

Kontaktuppgifter

Postadress: PB 10, 00086 Migrationsverket
Huvudsakligt verksamhetsställe: Semaforbron 12 A, Helsingfors
Asylsamtal och muntliga höranden: Ratapihantie 11, Helsingfors

Servicestället som ligger närmast det huvudsakliga verksamhetsstället finns på adressen Göksgränd 3 aA, 00500 Helsingfors.

E-post: migri@migri.fi (officiell e-post till registratorstjänsten)
förnamn.efternamn@migri.fi

Om du behöver personlig rådgivning eller närmare information om till exempel behandlingsskedet för din ansökan, ska du kontakta vår telefontjänst. Vi svarar endast på allmänna frågor per e-post, eftersom förbindelsen inte är skyddad.

Om du har lämnat in en ansökan i e-tjänsten Enter Finland, ska du också lämna in alla ytterliga utredningar i e-tjänsten. Om du har lämnat in en pappersansökan och vill skicka ytterligare utredningar eller andra meddelanden som innehåller personuppgifter, kan du skicka dem som krypterad e-post på adressen securemail.migri.fi. Mata in din e-postadress i fältet och klicka på "Jatka" för att fortsätta. Registrera dig och följ anvisningarna som du får till din e-post.

Tfn 0295 430 431 (växel) Obs! Växeln kopplar inte kundsamtal. Se våra servicenumren.
Fax 0295 411 720

Vi spelar in våra samtal.

Adress för fakturering:

OVT 003710199535
Opus Capita Solutions:s förmedlarkod E 204503
Migrationsverkets FO-nummer 1019953-5
Momsnummer FI10199535