Hyppää sisältöön

Turvapaikanhakijoiden prepaid-korttien toimittajalla toimitusongelmia – toimi näin, jos Moni-korttisi ei toimi

Julkaisuajankohta 23.1.2019 12.38
Tiedote

Turvapaikanhakijoiden vastaanottorahan ja palkan maksuun tarkoitettujen Moni-korttien toimittajalla on tällä hetkellä korttien toimitusongelmia. Tästä syystä uusia Moni-kortteja ei toistaiseksi pystytä myöntämään.

Maahanmuuttovirasto on pilotoinut vastaanottorahan ja palkan maksamiseen tarkoitettuja prepaid-kortteja osassa vastaanottokeskuksia. Vastaanottokeskuksissa on käytössä Moni-kortin lisäksi Prepaid Financial Services Ltd:n, eli PFS:n, kortteja. Toimitusongelmat eivät koske niitä.

Jos korttisi toimii, sinun ei tarvitse olla yhteydessä vastaanottokeskukseen tai Monin asiakaspalveluun. Tässä tapauksessa voit jatkaa kortin käyttämistä normaalisti.

Jos Moni-korttisi ei toimi:

  • Jos olet Nihtisillan, Robert Huberin tien tai Ruukin vastaanottokeskuksen asiakas, ole yhteydessä vastaanottokeskukseesi. Jos korttiasi ei saada korjattua, saat tilalle PFS:n prepaid-kortin. Rahasi siirretään uudelle kortille.
  • Jos et ole yllämainittujen vastaanottokeskusten asiakas, ole yhteydessä suoraan Moni-korttien asiakaspalveluun support@moni.com. Ilmoita asiakaspalvelulle vastaanottokeskuksen asiakasnumerosi. Jos asiakaspalvelu ei pysty korjaamaan korttiasi, saat heiltä ohjeet siitä, miten saat PFS:n prepaid-kortin Moni-kortin tilalle. Rahasi siirretään uudelle kortille.

Tällä hetkellä emme voi myöntää uusia kortteja palkanmaksua varten.

Pahoittelemme tilanteesta asiakkaillemme aiheutuvaa haittaa.

Uudet prepaid-kortit käyttöön vuoden 2019 aikana

Pyrimme ottamaan PFS:n prepaid-kortin käyttöön kaikissa vastaanottokeskuksissa vuoden 2019 aikana. Tiedotamme aiheesta lisää, kun uusien korttien käyttöönotosta on tarkempaa tietoa.

Tämä tiedote arabiaksi: مشاكل تسليم لمتعهد بطاقات طالبي اللجوء المسبقة الدفع - قم بما يلي إذا كانت بطاقتك غير فعالة

Asiakastiedote