Leverantören av prepaid-kort till asylsökande har leveransproblem – gör så här om ditt Moni-kort inte fungerar
Leverantören av Moni-kort avsedda för mottagningspenning och betalning av lön till asylsökande har leveransproblem för närvarande. Det går därför inte att bevilja nya Moni-kort tills vidare.
Migrationsverket har testat prepaid-kort avsedda för mottagningspenning och betalning av lön i en del av förläggningarna. På förläggningarna används utöver Moni-kortet också kort från Prepaid Financial Services Ltd, dvs. PFS. Leveransproblemen gäller inte dessa.
Om ditt kort fungerar behöver du inte kontakta förläggningen eller Monis kundtjänst. Du kan i så fall fortsätta att använda kortet på normalt sätt.
Om ditt Moni-kort inte fungerar:
- Om du är kund på förläggningen i Knektbro, vid Robert Hubers väg eller i Ruukki, ta kontakt med din förläggning. Om ditt kort inte kan repareras får du ett prepaid-kort från PFS i stället. Dina pengar överförs till det nya kortet.
- Om du inte är kund på någon av ovan nämnda förläggningar, ta kontakt med Moni-kortens kundtjänst direkt support@moni.com. Uppge för kundtjänsten ditt kundnummer på förläggningen. Om kundtjänsten inte kan reparera ditt kort, får du anvisningar av dem för hur du får ett prepaid-kort från PFS i Moni-kortets ställe. Dina pengar överförs till det nya kortet.
För närvarande kan vi inte bevilja nya kort för lönebetalning.
Vi beklagar de problem som situationen orsakar våra kunder.
Nya prepaid-kort tas i bruk under 2019
Vår avsikt är att ta PFS:s prepaid-kort i bruk i alla förläggningar under 2019. Vi kommer med mer information när det finns närmare uppgifter om ibruktagandet av de nya korten.
Detta kundmeddelande på arabiska: مشاكل تسليم لمتعهد بطاقات طالبي اللجوء المسبقة الدفع - قم بما يلي إذا كانت بطاقتك غير فعالة