Att uträtta ärenden på ett serviceställe

Innan du kommer till servicestället

Sök information på vår webbplats

Börja med att kolla om du hittar svaret på din fråga på webbplatsen Migri.fi. På webbplatsen finns även en chattrobot som kan svara på frågor om behandlingstider och kontaktuppgifter. Du kan också kontakta vår telefontjänst.

Att lämna in tilläggsutredningar

Om du har lämnat in din ansökan i vår e-tjänst, logga in i tjänsten och skicka tilläggsutredningarna via den.

Om du vill lämna in dina dokument personligen, kan du lämna tilläggsutredningarna i postlådan vid servicestället under serviceställets öppettider. Du behöver inte boka en tid eller ta ett könummer om du lämnar in dina tilläggsutredningar direkt till servicestället.

Läs mer om andra sätt att lämna in dina tilläggsutredningar.

Vi ger service på finska, svenska och engelska

Om du inte talar finska, svenska eller engelska ska du ta med dig någon som behärskar något av dessa språk. Du kan också använda en tolk. Då ska du själv beställa och betala kostnaderna för tolken.

Anvisningar för asylsökande

Anvisningar för asylsökande finns på sidan Att ansöka om asyl.

Meny