Asiakaspalvelumme on ruuhkautunut – tarkista ennen soittoa, löytyykö tieto muualta
Migri
Julkaisuajankohta
31.5.2016
13.30
Tyyppi:Tiedote
Viraston asiakasmäärä on kasvanut nopeasti kymmenillä tuhansilla. Asiakaspalvelu on hyvin ruuhkautunut, minkä vuoksi emme pysty palvelemaan asiakkaita niin hyvin kuin haluaisimme.
Asiakasneuvontaan ei pystytä lisäämään suurta kysyntää vastaavaa määrää henkilökuntaa, koska meidän on keskitettävä henkilökuntamme päätöksentekoon. Odota siis rauhassa päätöstä. Et voi nopeuttaa asiasi käsittelyä soittamalla asiakaspalveluun.
Jotta voimme palvella asiakkaitamme mahdollisimman hyvin, toivomme, että tarkistat ennen soittoa seuraavat asiat:
- Onko hakemuksesi odotettavissa oleva käsittelyaika ylittynyt?
Jos ei, sinun ei kannata tiedustella hakemuksesi käsittelytilannetta. Puhelut virastoon eivät nopeuta hakemuksesi käsittelyä. - Haitko lupaa sähköisesti ja haluat tietää hakemuksesi käsittelytilanteen?
Siinä tapauksessa pääset seuraamaan hakemuksesi käsittelytilannetta sähköisessä palvelussa milloin haluat, eikä sinun kannata soittaa asiakaspalveluun. - Oletko saanut täydennyspyynnön?
Jos olet, vastaa siihen mahdollisimman nopeasti ja anna pyydetyt lisäselvitykset kirjallisesti. Täydennyspyynnössä vaadittuja tietoja ei voi antaa soittamalla asiakaspalveluun. Jos jostain syystä et halua toimittaa lisäselvitystä, lähetä tieto siitäkin suoraan hakemuksesi käsittelijälle kirjallisesti. - Oletko hankkinut kaikki liitteet?
Listan tarvittavista liitteistä löydä hakemuslomakkeen lopusta. Hanki kaikki tarvittavat liitteet ja selvitykset ennen kuin täytät hakemuksen. - Onko kysymyksesi sellainen, johon löytyy vastaus sivuiltamme usein kysytyistä kysymyksistä?
Löydät sivuiltamme valmiita neuvoja esimerkiksi hakemusten täyttämiseen.
Asiakastiedote