Hyppää sisältöön

Sähköinen asiointi on nyt Enter Finland -palvelu

Migri
17.6.2015 9.10
Tiedote

Maahanmuuttoviraston sähköinen asiointipalvelu on uudistunut. Sähköisellä asiointipalvelulla on nyt uusi nimi: Enter Finland. Jos sinulla oli vireillä olevia hakemuksia vanhassa asiointipalvelussa, ne ovat siirtyneet automaattisesti uuteen palveluun.

Enter Finland on selkeämpi ja helpompi käyttää

Enter Finland on rakennettu yhdessä asiakkaidemme kanssa. Palvelusta on tehty mahdollisimman selkeä ja helppokäyttöinen. Valittuasi hakemustyypin, palvelu ohjaa sinua eteenpäin askel askeleelta, kertoo missä vaiheessa hakemuksen täyttämistä olet ja mitä hakemuksestasi vielä puuttuu.

Tutustu uuteen palveluun

Tutustu uuteen palveluun osoitteessa: https://enterfinland.fi/

Vireille olevat asiat on siirretty uuteen palveluun

Uuteen asiointipalveluun on siirretty asiointitilisi henkilötiedot ja vireillä olevat asiasi. Vanhat päätökset tai luonnokset eivät siirtyneet uuteen palveluun.

Jos sinulla oli vanhassa palvelussa keskeneräinen luonnos, jota et ehtinyt lähettää, luonnos ei ole siirtynyt uuteen palveluun ja sinun pitää aloittaa hakemuksen täyttäminen kokonaan alusta.

Kirjaudu sisään samalla tavalla kuin vanhaan palveluun

Kirjaudu uuteen palveluun vanhoilla tunnuksillasi Kirjaudu sisään -sivulla. Palvelu pyytää ensimmäisen sisäänkirjautumisen yhteydessä hyväksymään uuden palvelun käyttöehdot.

Uuteen palveluun kirjaudutaan joko sähköpostiosoitteella tai korkean turvallisuustason tunnisteella, joita ovat:

  • suomalaisen pankin verkkopankkitunnukset
  • sirullinen henkilökortti
  • mobiilivarmenne

Jos käyttäjätunnuksenasi on ollut vanhassa palvelussa puhelinnumero ja sinulla oli asia vireillä, etkä ehtinyt vaihtamaan tunnusta ennen uudistusta, toimi näin:

  • luo uusi tili Enter Finland –palveluun
  • ota sen jälkeen yhteyttä tekniseen tukeen [email protected]

Tekninen tuki luo linkin vireillä olevan asiasi ja uuden palvelun välille ja voit seurata hakemuksesi etenemistä uudessa palvelussa.

Ilmoitimme asiakkaillemme palvelun uudistuksesta sähköpostitse, mutta valitettavasti kaikki sähköpostit eivät tavoittaneet asiakkaita ajoissa.

Teknisten ongelmien kanssa auttaa [email protected]

Jos sinulla on teknisiä ongelmia uuden palvelun kanssa, lähetä sähköpostia osoitteeseen [email protected]

Viraston asiakaspalvelu ei pysty auttamaan sähköisen asioinnin teknisten ongelmien kanssa.

Jos sinulla on yleisiä kysymyksiä hakemuksista, voit tutustua ohjeisiin verkkosivuillammetai voit edelleen soittaa asiakaspalvelunumeroon.

Lähetä meille palautetta, jos löydät palvelussa ongelman

Koska palvelu on täysin uusi, sitä kehitetään jatkuvasti yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tästä johtuen alussa voi olla lyhyitä käyttökatkoksia. Annathan heti palautetta, jos huomaat palvelussa ongelman. Palautteen voi laittaa osoitteeseen [email protected]

Juttusarja kertoo, miten palvelu uudistui

Julkaisemamme juttusarja kertoo tarkemmin, miten palvelu uudistui ja ketkä ovat olleet rakentamassa palvelua.

Osa 1 Asiakkaat auttavat uuden sähköisen asioinnin kehittämisessäOsa 2 "Olisipa tämä palvelu ollut käytössä silloin, kun minä hain oleskelulupaa"Osa 3 Suunnittelijan unelma voi olla koodarin painajainen

Asiakastiedote