Hyppää sisältöön
Toimi näin, jos avustat tilapäisen suojelun asiakasta, joka ei pysty hoitamaan asioitaan itse esimerkiksi sairauden tai vammautumisen takia
- Jos tilapäisen suojelun asiakas tarvitsee uuden oleskelulupakortin ja hän ei pysty itse esimerkiksi sairauden tai vammautumisen takia tekemään korttihakemusta verkkopalvelu Enter Finlandissa tai palvelupisteessä, voit ottaa yhteyttä meihin sähköpostitse.
- Lähetä sähköposti osoitteeseen suojelu.tilapainen.kasu@migri.fi. Käytä Maahanmuuttoviraston Securemail-palvelua (securemail.migri.fi), kun lähetät sähköpostia. Securemail-palvelu salaa viestisi. Älä käytä muita salauspalveluja. Lue lisätietoa sähköpostin lähettämisestä sivulta Yhteystiedot.
- Kerro sähköpostissa, että asiakas tarvitsee uuden tilapäisen suojelun oleskelulupakortin ja merkitse viestiin seuraavat tiedot:
- Avustettavan asiakkaan Maahanmuuttoviraston asiakasnumero. Älä merkitse viestiin mitään muita asiakkaan henkilötietoja.
- Lyhyt perustelu, miksi asiakas ei pysty hakemaan uutta oleskelulupakorttia verkkopalvelu Enter Finlandissa tai palvelupisteessämme. Arvioimme viestisi perusteella, että miten asiakas voi saada uuden oleskelulupakortin.
- Omat yhteystietosi eli nimi, sähköpostiosoite ja puhelinnumero sekä missä roolissa otat meihin yhteyttä asiakkaan puolesta
- Kun olemme vastaanottaneet viestisi, otamme sinuun yhteyttä.