Hyppää sisältöön

Neuvontapalveluun saapuneisiin sähköposteihin vastaamisessa on viivettä

Julkaisuajankohta 18.6.2024 13.21
Tiedote

Maahanmuuttoviraston neuvontapalveluun saapuneisiin sähköposteihin vastaamisessa on viivettä. Tällä hetkellä yli 1 500 sähköpostia odottaa vastausta. Pahoittelemme viivettä. Maahanmuuttovirastolle tulleet sähköpostit luetaan heti ja välitetään eteenpäin neuvontapalveluun tai aiheesta vastaavalle osastolle. Neuvontapalvelun vastauksissa on viivettä. Jos et ole saanut vielä vastausta, odota rauhassa. Vastaamme kaikkiin viesteihin. Ruuhka ei vaikuta hakemusten käsittelyyn. Jos olet lähettänyt Maahanmuuttovirastolle sähköpostilla lisäselvityksen hakemukseesi, lisäselvitys välitetään heti eteenpäin hakemuksesi liitteeksi.

Saatat löytää kysymykseesi vastauksen verkkosivuiltamme

Voit tarkistaa, löytyykö kysymykseesi vastaus Migri.fi-verkkosivuiltamme.

Katso myös vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin. Olemme vastanneet kysymyksiin esimerkiksi ajankohtaisista asioista, hakemusten käsittelystä, Enter Finland-verkkopalvelusta ja asioinnista palvelupisteissä.

Kamu-chatbot auttaa ympäri vuorokauden

Voit halutessasi esittää kysymyksesi Kamu-chatbotille.

Maahanmuuttoviraston Kamu-chatbot on tekoälyä hyödyntävä virtuaalinen asiakaspalvelija, joka auttaa asiakkaita ympäri vuorokauden. Löydät Kamun migri.fi-verkkosivujen oikeasta alakulmasta.

Huomioi seuraavat asiat Kamua käyttäessäsi:

  • Kamu antaa yleisneuvontaa, mutta henkilökohtaista tilannetta koskeviin kysymyksiin se ei osaa vastata.
  • chatbotiin ei kannata laittaa henkilötietoja tai muuta salassa pidettävää tietoa omaan hakemukseen liittyen.
  • voit käyttää Kamua ilman, että sinun tarvitsee kirjautua tai rekisteröityä.

Tällä hetkellä Kamun jonopaikkapalvelu ei toimi teknisten ongelmien takia. Valitettavasti neuvontapalvelumme ei voi kertoa hakemuksesi jonopaikkaa. Voit seurata hakemuksesi etenemistä Enter Finland -tililtäsi tai tarkistaa hakemuksesi arvioidun käsittelyajan käsittelyaikalaskurilla.

Lue lisää Kamu-chatbotista.