Hyppää sisältöön

Asiakkaidemme tyytyväisyys palveluumme on parantunut viime vuodesta

Julkaisuajankohta 9.12.2021 15.21
Tiedote

Asiakkaamme ovat entistä tyytyväisempiä saamaansa palveluun. Lokakuussa tehtyyn kyselyyn vastasi yli 600 asiakasta.

Viraston palvelu sai keskiarvoksi 3,55 asteikolla 1–5. Viime vuonna vastaava keskiarvo oli 3,46. Asiakkaamme ovat tyytyväisimpiä palvelupisteissä, sähköpostissa ja Facebookissa saamaansa palveluun. Vastaajista 64 % koki saavansa samanlaista palvelua kuin muutkin asiakkaat.

Yhteistyöllä eteenpäin

Saamme asiakkailta tärkeää tietoa siitä, miten palvelumme toimivat ja miten voimme edelleen kehittää niitä. Kyselyn perusteella esiin nousi myös paljon kehittämistarpeita. Kuten viime vuonna, asiakkaat toivoivat nytkin erityisesti lyhyempiä odotusaikoja ja nopeampaa käsittelyä. Lisäksi asiakkaat toivoivat tarkempia aika-arvioita hakemuksen käsittelylle ja chat-palvelua, joissa kysymyksiin vastaa ihminen eikä robotti.

Olemme parhaillaan kehittämässä monia asiakkaiden toivomia palveluita. Jatkamme hakemusten käsittelyn kehittämistä. Erityisesti työperäisissä oleskeluluvissa käsittelyn kehitys on jo lyhentänyt hakemusten käsittelyaikaa. Ensi vuonna uudistamme myös puhelinpalvelua merkittävästi. Tiedotamme palveluista tarkemmin ensi vuonna. Seuraa asiakastiedotteitamme.

Lue lisää

Blogikirjoitus: Tulevaisuuden lupaprosessi on entistä läpinäkyvämpi ja helpommin ennakoitava (vain suomeksi)

Asiakastiedote