Hyppää sisältöön

Tulorekisteri helpottaa toimeentulon osoittamista 19.1.2023 alkaen

Julkaisuajankohta 19.1.2023 11.00
Tiedote

Maahanmuuttovirasto otti käyttöön tulorekisterin 19.1.2022. Sinun tai työnantajasi ei tarvitse liittää hakemukseesi selvitystä sinulle Suomessa maksetuista palkoista, etuuksista tai eläkkeistä.

Saamme tulorekisteristä tiedot 

  • palkoista, jotka on maksettu vuoden 2019 alusta lähtien.
  • etuuksista ja eläkkeistä, jotka on maksettu vuoden 2021 alusta lähtien.

Saamme tulorekisteristä tulotietojasi, jos haet

Voimme hyödyntää tulorekisteriä hakemuksesi kohdalla myös, jos haet

Mistä tiedän löytyvätkö palkkatietoni tulorekisteristä?

Voit tarkistaa, mitä tietoja työnantajasi tai etuuden maksajasi on ilmoittanut tulorekisteriin. Kirjaudu tulorekisterin sähköiseen asiointipalveluun pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella osoitteessa www.tulorekisteri.fi.

Laki velvoittaa työnantajia ilmoittamaan palkkatiedot tulorekisteriin. Jos tiedoissasi on virhe tai tietoja puuttuu, pyydä työnantajaasi korjaamaan tiedot tulorekisteriin. Maahanmuuttovirasto tai tulorekisteriviranomainen ei voi korjata tietoja tulorekisteriin.

Jos työnantaja ei ole lähettänyt tietoja tulorekisteriin, pyydämme sinua täydentämään hakemustasi palkkatiedoilla. Jos et saa meiltä yhteydenottoa, olemme saaneet tietosi onnistuneesti tulorekisteristä.

Mikä on tulorekisteri?

Tulorekisteri on sähköinen tietokanta, jonne suomalaiset työnantajat ja muut suorituksen maksajat ilmoittavat tiedot maksetuista palkoista, eläkkeistä ja etuuksista. Muita suorituksen maksajia ovat esimerkiksi eläkelaitokset, vakuutusyhtiöt, Kela ja kunnat.

Lue lisää