Ulkomaalaisviraston puhelinpalvelut ulkoistetaan

Migri
Julkaisuajankohta 29.11.2000 14.06
Tyyppi:Uutinen

Ulkomaalaisvirasto on päättänyt ulkoistaa puhelunvälityspalvelut sekä tiettyjen puhelintiedustelujen vastauspalvelut. Palvelut ostetaan etäpalveluina Oy Kuhmon Etäpalvelukeskus Ltd:ltä, jonka kanssa Ulkomaalaisvirasto on tehnyt asiaa koskevan sopimuksen. Viraston yhteistyökumppaneina toimivat vastaisuudessakin Telia Finland Oy ja Sonera Solutions Oy.

Oy Kuhmon Etäpalvelukeskus Ltd hankkii Telia Yrityspalvelut Oy:ltä viraston tarvitsemia puheluja varten Ericssonin MD 110 vaihdelaitteiston. Uuden laitteiston asennus tapahtuu joulun ja uuden vuoden välipäivinä, jolloin vaihde on suljettu eikä virastoon näin ollen saa puhelimitse yhteyttä.

Puheluiden välitys sekä tiedusteluihin vastaukset aloitetaan Kuhmossa kevättalvella sen jälkeen, kun tietoliikenneyhteydet on vedetty ja palvelukeskuksen työntekijät on koulutettu uusiin tehtäviinsä. Etäpalvelukeskuksessa Ulkomaalaisviraston puhelinpalvelutehtäviä hoitaa viisi työntekijää.

Samalla kun palvelutehtävät siirtyvät Kuhmoon, Ulkomaalaisviraston käyttöön otetaan uusi palvelunumero, johon soitto maksaa 48 p/min (soittopaikkakunnasta riippumatta) + paikallisverkkomaksu. Viraston vaihteennumero (09) 476 5500 pysyy ennallaan.

Ulkomaalaisvirasto siirtyy uuteen järjestelyyn, koska viraston nykyinen puhelinvaihde on jäänyt liian pieneksi puhelinliikenteen voimakkaan kasvun johdosta. Tähän on ollut syynä viraston asiamäärien ja samalla henkilöstömäärän lisääntyminen.

Lisätietoja antavat

Ulkomaalaisvirasto: hallintojohtaja Jussi Ilvesmäkiylitarkastaja Kaarina Koskinen

Oy Kuhmon Etäpalvelukeskus Ltd: toimitusjohtaja Lauri Huotari

29.11.2000

Lehdistötiedote