Hyppää sisältöön

Migrin asiakkuusohjelma tehdään yhdessä asiakkaiden kanssa – vaikuta vastaamalla!

24.7.2023 13.41
Kolumni
Kolumni: Harriet Mallenius

Meillä on unelma ja tavoite: tulevaisuudessa Maahanmuuttovirasto tunnetaan erinomaisesta palvelusta. Matkalla kohti tätä visiota meillä on paljon tehtävää. Nyt toivommekin, että sinä – asiakas tai yhteistyökumppani – kerrot oman näkemyksesi siitä, mihin kehitystyössä on panostettava ja mitkä ovat juuri sinulle kaikkein tärkeimpiä asioita.

Maahanmuuttoviraston työn alla oleva asiakkuusohjelma kokoaa yhteen tärkeimmät tavoitteet ja toimenpiteet seuraaville vuosille. Se myös konkretisoi viraston tuoretta strategiaa: mitä tarkoittaa käytännössä se, että asiakaskokemus on erinomainen tai että Maahanmuuttovirasto tarjoaa asiakaslähtöiset ja ihmiskeskeiset palvelut? 

Asiakkuusohjelma toimii kehittämisen punaisena lankana ja seurannan välineenä: Olemmeko matkalla kohti tavoitteita? Teemmekö vaikuttavaa työtä niiden asioiden eteen, jotka ovat asiakkaalle merkityksellisiä?

Tehdään asiakkuusohjelmasta yhteinen

Teemme asiakkuusohjelmaa yhdessä asiakkaidemme, yhteistyökumppaneidemme ja henkilöstömme kanssa. Osallisuuden nimissä ette saakaan käsiinne loppuun asti hiottua asiakkuusohjelmaa, vaan raakileen, joka kaipaa näkemystänne. 

Nyt on hyvä aika vaikuttaa! Vastaa kyselyyn viimeistään 4.8.2023: Kysely asiakkuusohjelmasta

Mitä oikein haluamme tietää? 

Olemme muotoilleet neljä palvelulupausta, joiden tarkoituksena on varmistaa, että toimimme asiakkaiden ja yhteiskunnan parhaaksi: 

  1. Ymmärrämme asiakkaitamme.
  2. Kehitämme ja tuotamme palveluita, joita asiakkaamme pitävät sujuvina, ennakoitavina ja oikeudenmukaisina.
  3. Migriläisten kanssa on helppo asioida ja tehdä yhteistyötä.
  4. Sujuvan asioinnin ansiosta virasto toimii tehokkaasti.

Kerro, mitkä näistä ovat sinun mielestäsi tärkeimmät ja mitä palvelulupausta jäit kaipaamaan!

Kuva: Kuvituskuva. Tavoitteemme on, että lähitulevaisuudessa meidät tunnetaan erinomaisesta palvelusta. Tavoitteemme on, että lähitulevaisuudessa meidät tunnetaan erinomaisesta palvelusta.

Palvelulupaukset jakautuvat tavoitteiksi, joista on helpompi tehdä mitattavia ja sitä kautta paremmin seurattavia. Miltä kuulostaa? 

Haluamme onnistua kaikissa tavoitteissamme, mutta lupaamme Migrissä panostaa erityisesti niihin, joita te - asiakkaat ja yhteistyökumppanit - pidätte tärkeimpinä: asiakaskokemuksen avainpaikkoihin.

Onko sinulle tai edustamallesi organisaatiolle tärkeintä esimerkiksi se, että päätöksen saa ilman aiheetonta viivytystä tai että asiakas saa tarvittavaa palvelua helposti valitsemassaan kanavassa tai ehkä se, että asiointitarve on minimoitu tai poistettu kokonaan? Kyselyssä voit valita 3–5 mielestäsi tärkeintä tavoitetta, joiden saavuttamiseen keskitymme ensimmäisenä.

Kiitos, kun vastaat ja annat aikaasi meidän avuksi! Asiakkuusohjelma valmistuu kesän 2023 aikana, ja sen toteuttaminen alkaa saman tien. 

Toivon henkilökohtaisesti, että tulokset näkyvät jo pian sinulle. Kerromme asiakkuusohjelman etenemisestä lisää mahdollisimman pian. Teemme tätä yhdessä!

Mikä asiakkuusohjelma on?

 

Asiakkuusohjelma

  • ohjaa asiakkuuden pitkäjänteistä kehittämistä
  • konkretisoi visiota, strategiaa ja tavoitteita
  • kuvaa sitä, mitä asiakkaat ja sidosryhmät voivat odottaa meiltä
  • kuvaa sitä, miten asiakkuuden tavoitteet näkyvät työssämme
  • tukee onnistumista, seurantaa ja viestintää asiakkaisiin liittyvissä asioissa
  • auttaa migriläisiä toimimaan kaikissa tilanteissa strategisten tavoitteiden mukaisesti.

Harriet Mallenius

Asiakkuusjohtaja

Kolumni Uutishuoneen uutinen