Kamu-chatbot poistuu käytöstä 31.10.2024
Migri.fi-verkkosivuilla ja Enter Finland -verkkopalvelussa palveleva chatbot Kamu poistuu käytöstä 31.10.2024. Kamu on ollut tärkeä monille asiakkaillemme ja pahoittelemme Kamun poistumisesta mahdollisesti aiheutuvaa harmia.
Kamu-chatbot on tekoälyä hyödyntävä virtuaalinen asiakaspalvelija. Tekoälyn kehittymisen myötä sekä saamamme palautteen perusteella olemme arvioineet, että nykyinen versio Kamusta ei pysty tarjoamaan palvelua, joka vastaisi riittävästi asiakkaidemme tarpeisiin. Tämän takia olemme katsoneet parhaaksi lopettaa Kamu-chatbotin toiminnan. Selvitämme vaihtoehtoja, joilla voimme parantaa neuvontaa verkossa.
Kamu on ollut käytössä vuodesta 2018 saakka. Koko Kamun historian ajan Kamulta on kysytty useimmin tietoa oman hakemuksen käsittelyajasta ja -vaiheesta. Kamu on antanut käsittelyaika-arvioita, jotka ovat samat kuin Migri.fi-sivuston arvioidut käsittelyajat. Aiemmin Kamu kertoi myös hakemuksen jonopaikan samantyyppisten hakemusten muodostamassa jonossa diaarinumeron avulla. Kamun jonopaikkatoiminto on ollut poissa käytöstä toukokuusta 2024 lähtien.
Näin löydät tietoa ja seuraat hakemuksesi käsittelyä ilman Kamua
Marraskuun lähestyessä Kamu alkaa ohjaamaan yhä useammissa kysymyksissä Migri.fi-verkkosivuille, jotta sivusto tulee tutuksi ja on helpompi siirtyä etsimään tietoa sivustolta. Verkkosivuillamme on hakutoiminto, jota kannattaa hyödyntää tietoa etsiessä.
Kamun sijaan voit selvittää hakemuksesi arvioidun käsittelyajan käsittelyaikalaskurilla. Käsittelyaikalaskuri antaa saman käsittelyaika-arvion, jonka Kamu on antanut.
Hakemuksen käsittelyn seuraaminen on helppoa ja vaivatonta, kun olet täyttänyt hakemukseen sähköpostiosoitteesi. Saat viestin, kun hakemuksesi tila muuttuu. Voit lukea lisää sivulta Automaattiviestit. Jos olet lähettänyt hakemuksesi Enter Finland -verkkopalvelussa, näet hakemuksen tilan Enter Finlandissa.