Beslutsmeddelande eller begäran om tilläggsutredning visas inte på vissa användares konto i Enter Finland
På grund av ett tekniskt fel har en del av händelserna som visas på kundernas konton i tjänsten Enter Finland försvunnit
Fredagen den 26 juni skickade Migrationsverket eller polisen ut begäran om tilläggsutredning och beslutsmeddelande. E.n del av begäran om tilläggsutredning och beslutsmeddelandena visades en stund hos kunden och försvann därpå från tjänsten Enter Finland. Problemet gäller endast några meddelanden som skickades inom en kort tid.
Migrationsverket skickar på nytt alla meddelanden som försvann ur systemet. Om du på ditt konto har sett exempelvis ett beslutsmeddelande och meddelandet inte längre visas, vänta i lugn och ro och meddelandet kommer att visas på nytt inom kort på ditt konto.
Alla beslut skickas på nytt så fort som möjligt
Det tekniska felet har korrigerats och besluten och begäran om tilläggsutredning skickas på nytt till de kunder som problemet berör. Alla tillfälligt försvunna uppgifter återställs så fort som möjligt.
Kundernas uppgifter har inte äventyrats och problemet påverkar inte handläggningen av ansökningar.
Alla uppgifter finns hos Migrationsverket, de visas bara inte i tjänsten Enter Finland. Du behöver inte meddela oss separat om du fått en begäran om tilläggsutredning eller beslutsmeddelande som sedan försvunnit.
Vi beklagar de olägenheter det tekniska problemet orsakar.