Maahanmuuttovirasto keskittää neuvontapalvelunsa puhelimeen

Migri
Julkaisuajankohta 10.6.2015 16.09
Tyyppi:Tiedote

Maahanmuuttovirasto ei enää tarjoa henkilökohtaista neuvontaa asiakaspalvelupisteessä Helsingissä 15.6.2015 alkaen. Puhelimitse neuvomme entiseen tapaan.

Olemme päätyneet siihen, että on tehokkainta keskittää asiakaspalvelupisteen henkilökunta päätöksentekoon ja tarjota neuvontapalveluita pelkästään puhelimitse, koska:

  • Asiakaspalvelupisteemme on usein ruuhkautunut, mistä olemme saaneet palautetta asiakkailta. Emme ole kuitenkaan pystyneet irrottamaan sinne enempää henkilökuntaa, koska neuvontapalvelua antavat samat työntekijät, jotka tekevät päätöksiä oleskelulupa-, kansalaisuus- ja turvapaikkahakemuksiin. Koska hakemusmäärät kasvavat, mahdollisimman monen on keskityttävä tekemään päätöksiä.
  • Olemme huomanneet, että valtaosa asiakaspalvelupisteen asiakkaista haluaa joko tiedustella hakemuksensa käsittelyvaihetta tai toimittaa lisäselvityksiä henkilökohtaisesti.
    • Käsittelyaikatietoa tarjoamme nettisivuillamme, puhelimitseja sähköisen asioinninkautta hakeneille kyseisessä palvelussa.
    • Lisäselvityksiävoi jatkossakin toimittaa sähköisen asioinnin ja postin lisäksi myös Helsingin toimipisteeseen.

Samaa palvelua puhelimitse, kesällä odotettavissa ruuhkaa

Tarjoamme neuvontaa puhelimitse entiseen tapaan. Puhelinpalvelussa on käytössä sama järjestelmä ja yhtä paljon tietoa hakemuksestasi ja sen käsittelyvaiheesta kuin asiakaspalvelupisteessä on ollut.

Kesällä uusia hakemuksia tulee vireille erityisen paljon. Samalla työntekijöitä on lomien takia paikalla vähemmän. Valitettavasti tavoitettavuutemme vaikeutuu kesällä, koska meidän on varmistettava ensisijaisesti mahdollisimman nopea päätöksenteko.

Asiakastiedote