Hoppa till innehåll

Enter Finlandiin kirjautumisessa ongelma – ohjeita asiakkaalle

Julkaisuajankohta 9.10.2020 8.17

Enter Finland -verkkopalvelun sisäänkirjautumisessa on havaittu ongelma, jossa palvelun käyttäjä saa "session ID empty" -ilmoituksen yrittäessään kirjautua pankkitunnuksilla. Sisäänkirjautuminen ei tällöin onnistu.

Pahoittelemme häiriötä. Ongelmaa korjataan parhaillaan. 

Tiedotamme, kun ongelma on saatu korjattua. Seuraa asiakastiedotteitamme sivulta migri.fi/asiakastiedotteet.

Jos asiasi on kiireellinen, tee näin:

Jos olet saanut täydennyspyynnön, johon et ole vielä vastannut 

  • odota rauhassa. Saat kaksi viikkoa lisäaikaa täydennyspyyntöön vastaamiseen. Vastausajan laskenta alkaa siitä päivästä, kun Enter Finlandin kirjautumisongelma on saatu korjattua. Vaikka täydennyspyynnön määräpäivä olisi tuolloin umpeutunut, voit edelleen vastata pyyntöön kahden viikon sisällä ongelman korjautumisesta. Sinun ei tarvitse ilmoittaa meille erikseen siitä, ettet pääse kirjautumaan Enter Finlandiin. Kirjautumisongelma ei siis edellytä sinulta tällä hetkellä mitään toimenpiteitä. 

Jos sinun pitää kiireellisesti laittaa hakemus vireille

  • odota rauhassa. Jos tämänhetkinen lupasi on päättymässä, lupakatkoa ei huomioida, koska et ole saanut hakemustasi vireille viranomaisesta johtuvasta syystä.

Jos olet saanut päätöksen Enter Finland -palveluun

  • odota rauhassa. Pystyt lukemaan päätöksen, kun ongelma on korjattu. Sinun ei tarvitse ilmoittaa meille erikseen siitä, ettet pääse kirjautumaan Enter Finlandiin. Kirjautumisongelma ei siis edellytä sinulta tällä hetkellä mitään toimenpiteitä. 

Sinun ei tarvitse tulla erikseen palvelupisteeseen, jos sinulla on kirjautumisongelma, vaan seuraa yllä esitettyjä ohjeita. 

Jos sinulla on lähiaikoina ajanvaraus palvelupisteeseen, mutta et saa hakemustasi vireytettyä Enter Finlandissa

  • täytä valmiiksi paperinen hakemuslomake ja kerro ongelmastasi hakemusta vastaanottavalle asiakaspalvelijalle.