Hoppa till innehåll

Uusia ominaisuuksia asiakaspalvelunumerossa

Julkaisuajankohta 11.11.2020 9.01
Tiedote

Jatkossa Maahanmuuttoviraston asiakaspalvelunumeroon soittava asiakas valitsee haluamansa asiointikielen (suomi, ruotsi, englanti). Jos linjoilla on ruuhkaa, asiakas kuulee keskimääräisen jonotusajan.

- Aiemmin asiakas kuuli kaikki tiedotteemme numerossa kolmella kielellä ja odotti linjalla tietämättä, kauanko jonotus kestää. Kielivalikon johdosta lyhyempien tiedotteiden avulla palveluun pääsy nopeutuu. Jonotusajan kuullessaan asiakas voi varautua asiaan, soittaa halutessaan myöhemmin uudestaan tai asioida chatbotissa, kertoo asiakaspalvelupäällikkö Sari Pääkkönen.

Puhelun jälkeen asiakkaalle voidaan lähettää tekstiviestejä kotimaisiin matkapuhelinliittymiin. Viestissä voidaan pyytää vastaamaan palautekyselyyn tai tarvittaessa asiakkaalle ilmoitetaan aika, jolloin hänelle soitetaan uudelleen. Viestit tulevat numerosta 18135, ja siihen ei ole mahdollista vastata.

Asiakaspalvelunumero 0295 419 600 palvelee arkisin klo 8.30–15.30 suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Asiakastiedote