E-tjänsten förnyas och är ur bruk den 15-16 juni
Den nya e-tjänsten blir tillgänglig onsdagen den 17 juni 2015. Under de föregående dagarna förbereder vi ibruktagandet av den nya tjänsten och därför är e-tjänsten ur bruk den 15–16 juni.
Gamla beslut och utkast överförs inte
Till den nya e-tjänsten överförs dina personuppgifter och dina pågående ärenden som finns på ditt medborgarkonto. Gamla beslut eller ansökningsutkast överförs inte.
Logga in på samma sätt som tidigare
Du loggar in i den nya tjänsten med din gamla användaridentifikation på sidan Logga in. När du loggar in första gången ombeds du godkänna användarvillkoren för den nya tjänsten.
Du kan inte logga in i den nya tjänsten med ett telefonnummer. Om ditt användarnamn är ett mobiltelefonnummer ska du byta det till en e-postadress i den gamla tjänsten senast den 15 juni. Du kan också övergå till att använda identifikation med hög säkerhet, till exempel en finländsk banks nätbankkoder, ett identitetskort med chips eller mobilcertifikat.
Om du inte har hunnit byta användarnamnet till en e-postadress ska du kontakta vårt tekniska stöd.
Kontakta e-support@migri.fi om du har tekniska problem
Om du har tekniska problem som gäller den nya tjänsten kan du skicka e-post till adressen e-support@migri.fi. Migrationsverkets kundtjänst kan inte hjälpa dig med tekniska problem som gäller e-tjänsten.
Om du har allmänna frågor om ansökningar kan du läsa anvisningarna på vår webbplats eller ringa vår kundtjänst precis som tidigare.
Eftersom tjänsten är helt ny utvecklar vi den kontinuerligt i sambarbete med kunderna. På grund av detta kan det i början förekomma korta avbrott i tjänsten. Meddela oss genast om du lägger märke till ett problem i tjänsten. Respons kan du skicka till adressen e-support@migri.fi.